2097 km în concediu – episodul 2 Apusenii și Transalpina

Zilele 4 și 5 ale acestui concediu unic prin multiplele sale fațete au fost zile de călătorii lungi, peste 1000 de km străbătuți, cu mici popasuri pentru fotografii și odihnă. Ne-au însoțit pe o mare parte din drum ape cristaline ce surâdeau în soare, trimițând înapoi în lume razele care le atingeau ca o mângâiere. Valea Arieșului, Valea Ampoiului și Valea Sebeșului ne-au deschis drumul până la lacul Oașa, destinația primei zile din această parte a călătoriei.

Valea Ampoiului, cea care deschide drumul spre Țara Moților ne-a întâmpinat cu bolovani maiestuoși, apăruți parcă de niciunde, în locuri în care nu te aștepatai să vezi altceva decât versanți împăduriți. Ulterior am citit că fiecare astfel de piatră are un nume, precum Piatra Corbului, Piatra Boului sau Piatra Varului, cu înalțimi de peste 40 de metri fiecare. Inclusiv în curtea unei case de pe marginea șoselei trona un ditamai bolovanul, trecut probabil în proprietatea personală a săteanului 🙂

Transalpina mică pe care am străbătut-o parțial până la lacul Oașa în ziua 4, începe de la Sebeș cu popas bine meritat la lacul Tău și impresionează prin nesfărșitele păduri de foioase, care acoperă poalele munților molcomi până la marginea șoselei. Brusturi uriași te însoțesc pe mare parte din drum cu frunzele lor imense.

La lacul Oașa am descoperit Pensiunea Oașa, cu o terasă la care se mănâncă excepțional de bine și cu cabane elegante care se dăduseră în funcțiune de o săptămână. Am dormit ca un prunc (sau cel puțin așa ar fi trebuit 🙂 ), a doua zi urmând să parcurgem Transalpina.

Ziua 5 a început tot la ore matinale, pe un frig care îți pătrundea dincolo de hainele groase. Spectaculozitatea virajelor si a peisajelor pe care le oferă călătorului acest drum, un vechi drum al romanilor, asfaltat în ultimii ani, fac să merite cu prisosință efortul șoferului și a mașinii de a urca până la cca. 2150 metri. Frigul și vântul ne-au însoțiti pe tot traseul până la Rânca și Novaci, cu un maxim la altitudinea de 2150 metri, unde nu am putut coborî din mașină, efortul de a deschide portiera fiind prea mare 🙂

Fotografiile făcute sunt, cred, edificatoare:

De aici am plecat spre mare, destinația inițială fiind Transfăgărășanul, dar la care am renunțat din cauza frigului, care, probabil, ne-ar fi întâmpinat cu brațele deschise și sus, la Capra. Așa că ne-am lăsat cuprinși de brațele calde ale soarelui, pe nisipul din Eforie Nord, unde am reușit să facem, după un drum epuizant, o oră de plajă.

Sinteza zileleor 4 și 5:

Ziua 4

Viseu de Jos (Pensiunea Simina) – Viseu de Sus – Moisei – Nasaud – Beclean – Dej – Gherla – Apahida – Turda – Baia de Aries – Campeni – Abrud – Zlatna – Alba Iulia – Sebes – Lac Oasa –  Cabana Oasa.

Apahida: De acolo se vedea Clujul

Turda – Baia de Aries – Campeni: Valea Ariesului cu linia de mocanita care era dezafectata.

Campeni – Abrud – Zlatna – Alba Iulia: Valea Ampoiului.

Sebes – Lacul Tau – Lac Oasa – Obarsia Lotrului: Valea Sebesului

Ziua 5

Cabana Oasa – Obarsia Lotrului – Pasul Urdele – Ranca –Novaci – Baia de Fier – Horezu – Baile Govora – Rm Valcea – Pitesti – Bucuresti – Eforie Nord – Jimy – Plajaaaa.

Obarsia Lotrului – Pasul Urdele – Ranca –Novaci: Transalpina

Pitesti – Bucuresti: A1

Bucuresti: Militari, Crangasi, Promenada Mall, intersectii, tramvaie…